Luno to wiodąca platforma dostępna w ponad 40 krajach, z biurami w Londynie, gdzie znajduje się siedziba główna spółki, jak również Singapurzem i Kapsztadzie. Spółka zatrudnia zespół ponad 200 ekspertów ds. technologii i finansów.
Z usług Luno, w ciagu niespełna 5 lat działalności skorzystało ponad 1,6 mln. Klientów na całym świecie. Niedawno, firma zdecydowała się skoncentrować swoje działania na Klientach w Unii Europejskiej, ze szczególnym naciskiem na rynek polski. Wizją firmy jest udostępnienie cyfrowej waluty każdemu, z każdego miejsca na ziemi. Ambitne plany spółki potwierdza cel zdobycia miliarda Klientów do końca roku 2025.
Luno niewątpliwie jest jednym z największych globalnych graczy w sektorze walut cyfrowych, co takiego oferuje zatem klientom w Europie? Luno ma 3 podstawowe produkty:
- Portfel Luno: Aplikacja i wersja desktop pozwalająca na kupno, sprzedaż i przechowywanie walut cyfrowych (Bitcoin i Ethereum) - główna oferta spółki
- Giełda Luno: Profesjonalna platforma tradingowa
- Luno Enterprise: Integracja z podmiotami komercyjnymi, FALCON, otwarte API.
Jak mówi przedstawicielka firmy, Magdalena Gołębiewska, Country Manager w Luno - wizją firmy jest nie tylko umożliwienie kupna i sprzedaży walut cyfrowych jak najszerszej rzeszy Klientów, ale także Luno wierzy, iż waluty cyfrowe usprawnią system finansowy, sprawią, że będzie on tańszy, szybszy, łatwiejszy i bezpieczniejszy. Dodatkowo, w pełni transparentny, otwarty dla wszystkich, ale jednocześnie prywatny z punktu widzenia indywidualnego użytkownika.
Mając ponad milion Klientów korzystających obecnie z platformy każdego miesiąca i ponad pół miliona Klientów, którzy kupują i sprzedają waluty cyfrowe, zespół Luno jest przekonany, że do 2025 r. z ich usług skorzysta miliard Klientów na całym świecie. Patrząc na dynamikę wzrostu firmy, jak i dynamikę całego sektora - cel ten wydaje się osiągalny.
Magdalena Gołębiewska, Country Manager w Luno: “Kluczowym elementem naszej misji jest udostępnianie produktów i usług Luno jak największej grupie Klientów, a potencjał regionu EE (Eastern Europe) jest ogromny. Rynki wschodzące charakteryzuje bardzo wysoki wskaźnik adaptowalności nowych technologii. Polacy i Litwini w szczególności są bardzo otwarci na nowe technologie, i stąd rynki te są dla nas priorytetowe. Także Rumunia jest krajem, w którym zainteresowanie walutami cyfrowymi jest bardzo wysokie. Nie zamykamy się jednak tylko na te kraje, w całej Unii Europejskiej Klienci mogą korzystać z naszych usług” - podsumowuje Gołębiewska.
Niewątpliwa zaletą Luno jest rownież bardzo prosty interfejs, pozwalający na szybki zakup walut cyfrowych w zaledwie kilka klików. Zarówno strona www jak i aplikacje dostępne na iOs i Android, cechuje prostota i przejrzystość, dzięki czemu, nawet początkujący użytkownik nie będzie miał problemu z dokonaniem transakcji. To samo dotyczy nazwy. W tej branży królują bardzo techniczne nazwy a Luno, zdecydowanie się od nich różni.
CEO Luno, Marcus Swanepoel, wyjaśnia skąd pomysł na nazwę: “Z uwagi na zmieniający się profil użytkownika (coraz więcej “zwyczajnych” osób, nie profesjonalnych “trejderow” kupuje waluty cyfrowe) postanowiliśmy stworzyć bardziej przyjazna nazwę. Zależało nam aby nowy brand był nie tylko przyjazny i łatwy do zapamiętania, ale także pokazywał potencjał jaki ma branża walut cyfrowych oraz budził emocje, ekscytował. Nazwa Luno spełnia te wymagania. Skojarzenie z “księżycem” nie jest tu przypadkowe. Luno w języku esperanto znaczy dosłownie księżyc. Również w wielu innych językach księżyc brzmi podobnie przykładowo w j.hiszpańskim i włoskim (luna), rosyjskim (луна́ (luná)) czy też francuskim (lune). Nazwa ma być nośnikiem naszej wizji, tego dokąd zmierzamy, tego że mierzymy wysoko. Więcej o procesie zmiany brandu i stojącą za nazwą Luno historią przeczytać można na naszym blogu: https://www.luno.com/blog/en/post/to-the-moon”.
Warto dodać, iż firma wzięła udział w pierwszym regulowanym przez FCA (Financial Conduct Authority) Sandboxie w ubiegłym roku i jest powszechnie uważana za jedną z najbardziej zaufanych platform walut cyfrowych. Od samego początku Luno ściśle współpracowało ze środowiskiem bankowym, między innymi budując w roku 2013 pierwszy na świecie, w pełni zintegrowany kryptosystem dla dużego banku.
Luno zostało założone przez Marcus Swanepoel oraz Timothy Stranex w roku 2013. Obaj panowie, od zawsze zafascynowani nowymi technologiami, mocno wierzą w pozytywne zmiany jakie technologia może przynieść światu. We wrześniu 2017 roku Luno zamknęło rundę finansowania B o wartości $9mln., prowadzoną przez londyńską firmę Balderton Capital, jedną z wiodących europejskich firm typu venture capital. Runda finansowania A ($4mln.) prowadzona była przez giganta technologicznego - Naspers.
Więcej informacji: magdalena@luno.com lub press@luno.com
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Wiecej:
Strona www: www.luno.com
Praca: https://www.luno.com/careers
Media: Logo, product images and team photos
Inwestorzy: Balderton Capital, Alphacode / RMIH, DCG, Naspers, Venturra Capita