Luno: platforma walut cyfrowych podbija Europę
Luno założone zostało w roku 2013. Pozwala w prosty sposób kupić, sprzedać, jak również przechowywać waluty cyfrowe takie jak Bitcoin i Ethereum.
2018-03-26, 18:57

Luno to wiodąca platforma dostępna w ponad 40 krajach, z biurami w Londynie, gdzie znajduje się siedziba główna spółki, jak również Singapurzem i Kapsztadzie. Spółka zatrudnia zespół ponad 200 ekspertów ds. technologii i finansów.

Z usług Luno, w ciagu niespełna 5 lat działalności skorzystało ponad 1,6 mln. Klientów na całym świecie.  Niedawno, firma zdecydowała się skoncentrować swoje działania na Klientach w Unii Europejskiej, ze szczególnym naciskiem na rynek polski. Wizją firmy jest udostępnienie cyfrowej waluty każdemu, z każdego miejsca na ziemi. Ambitne plany spółki potwierdza cel zdobycia miliarda Klientów do końca roku 2025.

Luno niewątpliwie jest jednym z największych globalnych graczy w sektorze walut cyfrowych, co takiego oferuje zatem klientom w Europie? Luno ma 3 podstawowe produkty:  

    • Portfel Luno: Aplikacja i wersja desktop pozwalająca na kupno, sprzedaż i przechowywanie walut cyfrowych (Bitcoin i Ethereum) - główna oferta spółki
    • Giełda Luno: Profesjonalna platforma tradingowa
    • Luno Enterprise: Integracja z podmiotami komercyjnymi, FALCON, otwarte API.

Jak mówi przedstawicielka firmy, Magdalena Gołębiewska, Country Manager w Luno - wizją firmy jest nie tylko umożliwienie kupna i sprzedaży walut cyfrowych jak najszerszej rzeszy Klientów, ale także Luno wierzy, iż waluty cyfrowe usprawnią system finansowy, sprawią, że będzie on tańszy, szybszy, łatwiejszy i bezpieczniejszy. Dodatkowo, w pełni transparentny, otwarty dla wszystkich, ale jednocześnie prywatny z punktu widzenia indywidualnego użytkownika.

Mając ponad milion Klientów korzystających obecnie z platformy każdego miesiąca i ponad pół miliona Klientów, którzy kupują i sprzedają waluty cyfrowe, zespół Luno jest przekonany, że do 2025 r. z ich usług skorzysta miliard Klientów na całym świecie. Patrząc na dynamikę wzrostu firmy, jak i dynamikę całego sektora - cel ten wydaje się osiągalny.

Magdalena Gołębiewska, Country Manager w Luno: “Kluczowym elementem naszej misji jest udostępnianie produktów i usług Luno jak największej grupie Klientów, a potencjał regionu EE  (Eastern Europe) jest ogromny. Rynki wschodzące charakteryzuje bardzo wysoki wskaźnik adaptowalności nowych technologii. Polacy i Litwini w szczególności są bardzo otwarci na nowe technologie, i stąd rynki te są dla nas priorytetowe. Także Rumunia jest krajem, w którym zainteresowanie walutami cyfrowymi jest bardzo wysokie. Nie zamykamy się jednak tylko na te kraje, w całej Unii Europejskiej Klienci mogą korzystać z naszych usług” - podsumowuje Gołębiewska.

Niewątpliwa zaletą Luno jest rownież bardzo prosty interfejs, pozwalający na szybki zakup walut cyfrowych w zaledwie kilka klików. Zarówno strona www jak i aplikacje dostępne na iOs i Android, cechuje prostota i przejrzystość, dzięki czemu, nawet początkujący użytkownik nie będzie miał problemu z dokonaniem transakcji. To samo dotyczy nazwy. W tej branży królują bardzo techniczne nazwy a Luno, zdecydowanie się od nich różni.

CEO Luno, Marcus Swanepoel, wyjaśnia skąd pomysł na nazwę: “Z uwagi na zmieniający się profil użytkownika (coraz więcej “zwyczajnych” osób, nie profesjonalnych “trejderow” kupuje waluty cyfrowe) postanowiliśmy stworzyć bardziej przyjazna nazwę. Zależało nam aby nowy brand był nie tylko przyjazny i łatwy do zapamiętania, ale także pokazywał potencjał jaki ma branża walut cyfrowych oraz budził emocje, ekscytował. Nazwa Luno spełnia te wymagania. Skojarzenie z “księżycem” nie jest tu przypadkowe. Luno w języku esperanto znaczy dosłownie księżyc. Również w wielu innych językach księżyc brzmi podobnie przykładowo w j.hiszpańskim  i włoskim (luna), rosyjskim (луна́ (luná)) czy też francuskim (lune). Nazwa ma być nośnikiem naszej wizji, tego dokąd zmierzamy, tego że mierzymy wysoko. Więcej o procesie zmiany brandu i stojącą za nazwą Luno historią przeczytać można na naszym blogu: https://www.luno.com/blog/en/post/to-the-moon”.


Warto dodać, iż firma wzięła udział w pierwszym regulowanym przez FCA (Financial Conduct Authority) Sandboxie w ubiegłym roku i jest powszechnie uważana za jedną z najbardziej zaufanych platform walut cyfrowych. Od samego początku Luno ściśle współpracowało ze środowiskiem bankowym, między innymi budując w roku 2013 pierwszy na świecie, w pełni zintegrowany kryptosystem dla dużego banku.

Luno zostało założone przez  Marcus Swanepoel oraz Timothy Stranex w roku 2013. Obaj panowie, od zawsze zafascynowani nowymi technologiami, mocno wierzą w pozytywne zmiany jakie technologia może przynieść światu. We wrześniu 2017 roku Luno zamknęło rundę finansowania B o wartości $9mln., prowadzoną przez londyńską firmę Balderton Capital, jedną z wiodących europejskich firm typu venture capital. Runda finansowania A ($4mln.) prowadzona była przez giganta technologicznego - Naspers.

Więcej informacji: magdalena@luno.com lub press@luno.com

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Wiecej:

Strona www: www.luno.com

Praca:      https://www.luno.com/careers

Mobile apps: Android and iOS

Media:    Logo, product images and team photos

Inwestorzy: Balderton Capital, Alphacode / RMIH, DCG, Naspers, Venturra Capita

KONTAKT / AUTOR
Magdalena Golebiewska
Country Manager
Luno
+44 7904 389 285
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.