Po spektakularnym wzroście ceny Bitcoina pod koniec roku 2017 r. flagowa waluta straciła blisko dwie trzecie swojej wartości między połową grudnia a początkiem kwietnia. Bitcoin od tego czasu odrobił straty do 8079 euro, zgodnie z cenami Luno.
“Korekta nie wpłynęła na aktywność na platformie Luno - w rzeczywistości nawet napędziła nowych użytkowników, którzy dowiedzieli się o Bitcoinie z prasy, która szeroko opisywała sytuację” - stwierdza Timothy Stranex, współzałożyciel firmy.
"Obecnie zbliżamy się do 2 milionów klientów na całym świecie, a wzrost jest nadal wykładniczy" - dodaje Stranex. Firma zapytana o najszybciej rosnący region, jednoznacznie wskazuje na Europę.
Rynki wschodzące
Luno do niedawna koncentrowało się na rynkach wschodzących, głównie Afryki i Azji. W roku 2017, spółka rozszerzyła działalność na całą Unie Europejska i jest obecnie dostępna w 40 krajach, a HQ zostało przeniesione do Londynu, skąd jest zarządzana.
Ruch na platformie "podwaja się co kilka miesięcy", mówi Stranex, dodając, że Luno nawiązało współpracę z firmą Amazon Web Services zajmującą się przetwarzaniem w chmurze, aby pomóc jej zbudować skalę i wejść na nowe rynki.
Jednym ze strategicznych regionów dla Luno jest Europa Wschodnia, gdzie - zgodnie z zapewnieniami przedstawicielki firmy, Magdaleny Gołębiewskiej - “Polska wraz z Litwą są liderami, którzy przodują we wzroście użytkowników w całym regionie”.
Więcej informacji:
Magdalena Gołębiewska
magdalena@luno.com
PL: +48 884 639 748
UK: +44 7904 389 285